POIMINTOJA

Sosiaalisen median ABC matkailualalla

Sosiaalisessa mediassa matkailuyrittäjä voi käydä vuoropuhelua asiakkaidensa ja muiden yrittäjien kanssa. Hän voi markkinoida palveluitaan, tehostaa tiedonkulkua, kerätä ja hyödyntää asiakaspalautetta, mutta myös seurata, mitä yrityksestä puhutaan maailmalla. Markkinointiviestikin menee paremmin perille, kun sen kertoo toinen asiakas omin sanoin.

Ennen kuin lähdet rakentamaan sosiaalisen median työkalupakkia, mieti, mitä tavoittelet sosiaalisen median avulla. Haluatko markkinoida palveluitasi itse vai kuunnella asiakkaitasi? Toivoisitko asiakkaiden osallistuvan toimintasi kehittämiseen vai levittävän viestiäsi puolestasi? Muista, että tavoitteen asettaminen on ykkösasia ja sosiaalisen median muodot vain keinoja sen saavuttamiseksi.

Tutustu: http://www.matkailumarkkinointi.info/

Kommentti